Thursday evening in Cali, friday morning in Skalbyn

Torsdag kvall har i Los Altos California, klockan har inte ens slagit 8 pa kvallen men jag sitter i min mysiga Ralph Lauren pyamas och dricker mitt kvallste. Ella Fitzgerald spelas och jag ar overraskande likgiltig over vad som komma skall.
Det blev inte familjen med 4 smabarn, men jag har en annan familj pa G pa Miami Beach, med tre aldre barn. Och schemats upplagg skulle passa mig battre; ledig mellan 9 och 3, vilket innebar soltimmar pa stranden! Har pratat med pappan, han ringde mig igar och vi hade en lang och bra konversation. Vantar pa att mamman ocksa ska ringa. Pappan var i alla fall jatte imponerad av min engelska och mina papper, det enda dom kande var ett hinder ar att min sista arbetsdag ar i mitten av augusti. Dom skulle vilja att jag forlanger ett ar, och det tror jag inte att jag vill. Det skulle sakerligen vara helt underbart att bo pa Miami Beach ett ar extra, men det finns annat man skulle hunnit med ocksa. Vore skont att ha utbildningen gjord!
Vi far se hur det gar med det dar...

Funderar pa att aka och halsa pa Denise over helgen, men jag borde halla i pengarna nu. Har val en hel del utgifter de narmaste tva veckorna. Kommer nog fa lov att kopa en tredje resvaska for att fa plats med all my stuff, och en storre carry-on, och annu en sjukhus rakning som maste betalas(nej dom slutar inte komma), sen ar det ju den dar Burberry scarfen som skulle ligga sa fint over axlarna... Har i alla fall inte shoppat sen i fredags sa det ar bra. Sen att det kanske har att gora med att jag shoppade upp i princip alla mina pengar da, det ser jag over. Det hjalpte inte att lasa "Confessions of a Shopaholic" kan jag ju saga.... Men det var en bra bok, och jag ser fram emot den 13 da den har biopremiar:)


Min kamera har lagt av helt nu. Jag hoppas pa fodelsedagspengar fran Sverige den 16 sa jag kan kopa mig en ny. Skulle val ha lagt upp en bild pa nya harfargen, men det kommer. Niisan skulle skicka en, men jag vet val hur det brukar ga med sant;)



Aja, lagger in en san har bild da, bara for att jag verkligen saknar mina vanner idag. Hade velat tryckt in nagra fler pa bilden men jag har inget riktigt bra kort dar alla ar med. So this will do. Men jag saknar er andra ocksa;)


 

,






Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0