We'll see where life takes me

Sa i sondags skrev jag alltsa pa papperen om uppsagning, och jag vet inte riktigt vart jag aker nast. Har funderat mycket pa Spanien de senaste dagarna. Har fatt erbjudande om jobb som nanny dar, aven i Italien, England och pa Irland. Jag har kannt lite som sa att jag ar fardig med USA. Men sa dok det upp ett nytt alternativ! Forst ringde en familj fran LA, som jag tackade nej till. Och sen har jag mejlat med en LCC i Miami som verkligen vill att jag ska komma och jobba for en familj i Miami Beach. Och vem 17 tackar nej till Miami Beach?! Hon har inte fatt nat klart besked ifran foraldrarna an, forhoppningsvis far jag prata med dem i morgon. 4 knoddar ar det i hushallet, alder: 6,4,2 och 5 manader. Pappan ar en kand real estate mogul och dom bor 4 blocks ifran stranden. Later himla bra tycker jag, aven om det kanske blir ganska mycket jobb med fyra barn... Far se om det blir av. Annars blir det nog Europa. Hem och halsa pa lite i Sverige i nagra veckor och sen fara vidare. Vill hinna med sa mycket jag kan innan jag borjar plugga till hosten!

Visst kan det vara jobbigt att inte riktigt veta vad som kommer handa, vart man kommer aka och sa vidare. Men it beats the hell out of att sitta i Vansbro och veta exakt hur de kommande dagarna kommer att se ut. Vansbro har sin charm, men resten av varlden har en mystik som maste upplevas!  Hade jag omattligt med pengar skulle jag resa jorden runt och gora olika sorters volontarinsatser, uppleva och hjalpa. Men nu har jag inte riktigt sa mycket pengar, sa jag far jobba i utlandet i stallet:) Fara hem och fa utbildning och sen ut och undervisa.


Sessan Tessan ringde tidigare och sa att hon kommit fram i Sverige. Kommer bli sa tomt utan henne, hon har varit min familj har. Vi traffades redan day 2 i landet och har hallt  ihop since, my rock. Kanns bra att veta att jag har bostad och jobb i Skane ocksa om jag vill det:P
Alskar dig min brandstege lover;)


   Pauliina har precis gatt hem tilll sig, vi har frossat i cheddar majs puffar och snackat skit. Och nu ska jag ligga och ha lite daligt samvete over det. Far ta en promenad i morgon bitti!


Peace







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0