Still hanging in there

Sitter hemma hos Hans foraldrar, har skickat in mejl till Cultural Care i Sverige och hoppas att dom kan fa saker att handa. Har varit utan jobb och fast bostad i en vecka och CC har inte ens fatt in det i systemet. Ringde in idag, och dom visste inte ens att jag blivit utslangd.. Vad ar det for manniskor som jobbar med den har organisationen? Inte gor dom sitt jobb i alla fall. Min LCC sa precis att det kanske mojligtvis finns en familj i Jupiter, hoppas! Kanner mig inte redo att aka hem till kylan! Tankarna snurrar kring mojliga utganger.. Om jag maste aka hem, vad gor jag da? Inte stannar i Vansbro allt for lange i alla fall. Kanske Skane, eller Goteborg, eller England, eller Italien eller.... Tank om man hade pengar. Suck suck suck! Frustrerad och uppgiven!
H vill att jag ska stanna, ordna nat permanent visum. Men det ar jag inte alls saker pa. Blir det slut med USA blir det slut med oss, kanske later kallt men jag vill ju faktiskt borja plugga i Uppsala i host. Jag alskar Sverige, trots dess kyla och begransade nojesutbud. Och jag tanker inte slanga bort mina mojligheter for en karl jag nyss traffat. Men han ar verkligen super, han stottar mig till tusen i dessa motgangar. Vi far se hur det blir med allt; en dag i taget....

Peace

Kommentarer
Postat av: tildiis

Örebro är åxå en fin stad att plugga i! ;-) Hoppas allt löser sej för dej vännen!

bamsekram !

2009-03-22 @ 00:32:44
Postat av: victoria

åh ja hoppas verkligen det löser sig.

2009-03-22 @ 16:46:31
URL: http://victoria---h.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0